Välkomna till vinterns program med Farstamoderaterna!

Här kommer vi publicera kommande evenemang under vintern 2017 med oss Farstamoderater.  Håll utkik så ses vi snart, hoppas vi!

Måndagen den 13 mars, Årsmöte för medlemmar i Farstamoderaterna med krets 4, kl. 18.00, Moderaternas hus

Årets årsmöte hålls tillsammans med hela fjärde kretsen, dvs Farsta-, Skarpnäcks- och Vantörmoderaterna tillsammans. Det blir mingel och föredrag hålls av Benjamin Dousa som är ordförande i MUF. Han kommer att presentera den rapport som getts ut på Timbro förlag med rubriken ”Utanför – människorna utanför den svenska modellen”. Det kommer att finnas utrymme för frågor och diskussion. Vänner och bekanta är välkomna till presentationen som beräknas starta kl.19.15.

Plats: Moderaternas hus, Stora Nygatan 30, Gamla stan. Nära tunnelbanan, hiss finns.

Anmälan: Senast den 9 mars till Marie-Louise Gudmundsson per mail: marie.gudmundsson@telia.com eller per sms: 070-6666 100.

Motioner och handlingar: Motioner ska vara styrelsen tillhanda senast den 27 februari och skickas per mail till craboljungman@yahoo.com eller till någon annan i styrelsen. Handlingarna kommer att finnas tillgängliga här på hemsidan en vecka innan mötet.

Verksmahetsberättelse för år 2016 finns här: 2016 verksamhetsberättelse 13mars 17

******************************************************

Här nedan kan du se vad vi har haft för oss tidigare.

Lördagen den 10 december

Vi hade en luciakampanj tillsammans med Kristdemokraterna i Farsta centrum. Vi bjöd på glögg och pepparkakor, vilket visade sig vara mycket uppskattat i snörusket.

Måndagen den 7 november

Krets 4, med föreningarna Farsta, Skarpnäck och Vantör, träffades på Schönfeldtska med lite vin och ost.
Det var mycket trevligt att träffa kretsvänner och inte minst att lyssna på Johan Forssell och hans erfarenheter och
synpunkter på hur sittande regering hanterar – eller inte hanterar – migration och andra viktiga, aktuella frågor på riksnivå.

Onsdagen den 26 oktober, Kampanj Farsta Centrum

Onsdagen den 24 augusti, Traditionsenlig surströmmingsskiva

Farstamoderaternas årliga surströmmingsskiva gick av stapeln onsdagen den 24 augusti kl.18.00 i Ladan, Farsta Gård.

Tisdagen den 8 mars, kl.18.00, tal av trafiklandstingsrådet, Kristoffer Tamsons på Farsta Gård

Kristoffer kommer att talade under rubriken ”Utan Stockholm stannar Sverige”. Centrala Farsta ska växa med ca 8.000-10.000 bostäder – hela Stockholmsområdet växer och då behöver vi ny och mer kollektivtrafik i Stockholm och till och från Stockholm.

Tisdagen 16 februari, kl, 18.00, Årsmöte med tal av oppositionsborgarrådet Joakim Larsson på Tuben

Årsmötet gick av stapeln och 2016 års styrelse valdes.

Onsdagen 27 januari kl.18.30, Tal om 1%-regeln inom offentlig konst av Mårten Castenfors, Liljevalchs konsthall

Chefen för Liljevalchs konsthall och Stockholms konst Mårten Castenfors berättade, förklarade och förtydligade 1%-en, exklusivt för oss M-kulturknuttar.

Lördag 5 december hade vi en kampanj med glögg och pepparkakor i Farsta centrum

På årets sista kampanj bjöd vi på glögg o pepparkakor. Så här såg det ut:

Tisdagen 10 november, kampanj i Farsta centrum

Vi kampanjade i Farsta centrum.

Onsdagen 28 oktober, kampanj i Farsta centrum

Vi kampanjade i Farsta centrum.

Torsdagen 15 oktober, pubkväll på Restaurang Maxi i Gubbängen

Vi hade pbkväll på pub Maxi

Lördagen 17 oktober, kampanj i Farsta centrum

Vi  kampanjade i Farsta centrum

Farstamoderaternas traditionella surströmmingsskiva, Farsta Gård, i Ladan

Farstamoderaternas årliga surströmmingsskiva gick av stapeln

Kampanj i Farsta centrum

Farstamoderaterna kampanjade tillsammans med Alliansvänner då Mat- och Kulturfestival firas på Farsta torg den 27, 28 och 29:e maj.

Tisdagen den 26 maj, Traditionsenlig Barbeque på Enskede Värdshus

Tisdagen den 7 april, Seminarium om utvecklingen inom äldreomsorgen med fokus på Farsta

Onsdagen den 15 april, pubkväll, kl.18.00 och framåt

Vi träffades på Restaurang Maxi i Gubbängen, för en pubkväll.

Onsdagen den 18 februari, kl. 19.00, Årsmöte

Farstamoderaterna hade årsmöte.

Tisdagen 2 december kl.18.30, Medlemsmöte med glögg och mingel

Farstamoderaterna hade glögg med mingel. Cecilia Brinck (från Vantörsmoderaterna) som har suttit i riksdagen och som nu kommer fortsätta som oppositionsborgarråd i Stockholms stad, höll tal om hur man kommer att bedriva opposition i staden.

Söndagen den 14 december, kl.14.00, Årets sista kampanj, vid ICA i Farsta centrum

Vi bjöd på glögg och pepparkakor utanför ICA i Farsta centrum

Tisdagen 19 augusti

Idag hade Farstamoderaterna sin årliga surströmmingsskiva med tal av Regina Keviusi Ladan på Farsta Gård.

Lördagen den 24 maj

Idag hade vi både EU-kampanj i Farsta Centrum och samtidigt  var det dörrknackning i Sköndal.

Lördag den 17 maj

På BRÅ-dagen hade vi EU-valskampanj i Farsta Centrum. Sen hade vi dörrknackning med EU-tema i Sköndal och Tallkrogen.

Fredag den 9 maj

Vi hade en EU-valskampanj i Gubbängens C med riksdagsledamoten Anti Avsan.

Torsdagen 24 april, kl.19.00, ”Framtiden på stora Sköndal”

Denna kväll berättade Christer von Essen (ekonomiansvarig)  om verksamheten på Stora Sköndal idag och om satsningar för framtiden. Han talade om framtiden på stora Sköndal – bostäder, barnomsorg och äldreomsorg. Stora Sköndal är ett välkänt namn av gammalt märke, men ganska okänd oas i Stockholm. Under de senast åren har verksamheten öppnats upp och de berättade även om deras non-profit erbjudanden på det vackra området Drevviken.

Fredagen den 25 april, kampanj i Farsta Centrum

Denna eftermiddag hade vi kampanj i Farsta Centrum kl.17-18. Tema: Lokal Farstafolder och samtal med Farstaborna.

Lördagen 22 mars, kl.12.00-14.00, kampanj

På lördag den 22 mars hade vi kampanjen ”Stockholm har blivit bättre” i Farsta Centrum kl. 12-14.

Onsdagen 5 mars, kl.18.30

Den 5 mars kom Finansborgarrådet Sten Nordin kommer och talade om den pågående och spännande utvecklingen i Söderort med Farsta som en tyngdpunkt. Vi som var där lyssnade, kom med synpunkter, och debatterade!

Lördagen den 22 februari, kl.13.00 – Årsmöte

Moderaternas kampanjchef Ingvar Smedlund kom dit och talade, efter förhandlingarna, om förberedelserna inför de kommande valen 2014 och hur förbundet tänkt lägga upp sina kampanjer.

Styrelsemöte  7 oktober, med besök av Aleks Sakala och Dennis Wedin

På styrelsemötet denna dag diskuterades bland annat  frågor om utanförskap, integration och ytterstadens utveckling. Aleks Sakala och Dennis Wedin, som besökte oss från förbundet, bidrog till en intensiv och intressant diskussion. Det tackar vi för!

Nedan ett kort filmklipp från mötet:

Lördagen den 28 september, på BRÅ-dagen

I Farsta centrum handlade kampanjen om trygghetsfrågor.

Willy Viitala och Lars Jilmstad.

Torsdag den 15 augusti var det surströmmingsskiva på Farsta Gård

Det var en lyckad kväll. Här är hela gänget.

Nedan en snapsvisa, skriven av Peter Lundberg.

Här är Johan Brege (Skarpnäcksmoderaterna), Peter Lundberg  från Farstamoderaterna och Mads Lundgaard (Skarpnäcksmoderaterna). Kul med besök från grannstadsdelarna! Hoppas på mera grannsämja under hösten.

Lördag den 13 april kampanjade vi i Farsta centrum

Påskkampanj, 28 mars, Farsta centrum

Medlemsmöte den 23 mars, med Lars Almqvist från moderata företagarrådet

Farstamoderaterna hade ett mycket uppskattat medlemsmöte där vi tillsammans med Lars Almqvist bl a diskuterade hur vi kan få fler företagare att etablera sig i landet och specifikt i Farsta för att klara välfärden. Man konstaterad bl a att Farsta, som har många positiva sidor som bostäder, central belägenhet i södra förstaden, attraktiv natur nära bostäder, bra infrastruktur och lokaler till förfogande för företag, nu arbetar målmedvetet och systematiskt för att underlätta för företag att etablera sig hos oss.

Kampanj 2 mars, Farsta centrum